יום חמישי, 14 במרץ 2013

רחוב בירושלים

כריכה



הספר, רחוב בירושלים: מסע בזמן מתקופת המקרא ועד היום של חנה ודוד עמית, מחזיק 12 כפולות עמודים המכילות כל אחת תמונה פנורמית גדולה מאוירת בידי יבגני בַּרְשָקוב.

התמונות מתארות בעושר פרטים של רחוב דמיוני למחצה בירושלים בתקופות שונות, החל מן התקופה הכנענית, דרך תקופות ביתי המקדש הראשון והשני, התקופה הרומית וכן הלאה עד ימינו אלה וכך מתקבלת היסטוריה ויזואלית של ירושלים.



כאשר ראיתי את הספר חשבתי על כך שלו הוא היה מזדמן לי בילדותי, בהיותי בת עשר נניח, הייתי ודאי מבלה שעות בהתבוננות מהופנטת בתמונות השונות. אישוש לתחושה זו קבלתי ממילותיו של הסופר חיים באר בסקירה שכתב על הספר ואשר הופיעה אתמול בהארץ ספרים. באר מספר על ספר בעל פורמט דומה שעסק בלונדון אותו קבל בילדותו: "שעות ביליתי בחברת הספר ולא השבעתי את רעבוני, מגלה בכל התבוננות פרטים ועובדות שלא הבחנתי בהם קודם לכן".

בוגרים בטווח גילים רחב, להם הראיתי את הספר, התפעלו ממנו. ועתה אני תוהה כיצד הדור האמון על ריגושי המרשתת (האינטרנט) יגיב לספר. למקרה שהתמונות הפנורמיות המפורטות לא יספיקו יש אמצעי הפעלה שונים כמו זוג ילדים, נדב ואורי (מדוע לא שתי בנות?), המתחבאים בכל התמונות.

הספר איננו טעון באג'נדה פוליטית לאומית ובני לאומים שונים ודתות שונות מוזכרים בו – כל אלו שחלפו בירושלים – ההטייה לכיוון היהודי לא קיימת.










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה