יום ראשון, 21 ביוני 2015

21 ביוני הוא יום הג'ירפה הבינלאומי.

רשימה מאת שרה ק. שורץ

DRAW. Written & illustrated by Raúl Colón

ימים שונים בשנה מוקדשים להעלת הערנות למצבו של מין זה או אחר של בעלי חיים. 21 ביוני, היום הארוך ביותר בשנה, מוקדש לג'ירפות. לא קשה לנחש מדוע דווקא יום זה נבחר כיום הג'ירפה הלאומי, אולם מה זה אומר על ג'ירפות בחציו הדרומי של כדור הארץ?! - ובכן שם מציינים את יום הג'ירפות הבינלאומי בלילה הארוך ביותר....

אגב, ג'ירפות יכולות לזהות סכנות מרחוק, ועל כן בעלי חיים אחרים נוהגים לשהות בסביבם.

הבלוג מציין יום זה על ידי תמונות של ג'ירפות בספרי ילדים. 
התמונה למעלה היא מתוך ספר מרהיב בשם "צייר" (Draw), אשר נבחר ע"י הניו-יורק טיימס לרשימת עשרת ספרי-הילדים המאוירים הטובים ביותר לשנת 2014.
האיור הבא הוא של המאייר הצ'כי ולדמיר פוקה, מתוך הספר "הרעיונות של מר אפריל (Vladimir Fuka 1961 The Ideas of Mr. April). בעבר הועלה בבלוג הנושא של מאיירים צ'כים ואפשר למצוא את הרשימה כאן.
Vladimir Fuka 1961
בעלי החיים יפים ומאייר מוכשר יעשה אותם לדמויות בלתי נשכחות בספרי ילדים. ברשימה שהקדשנו ליום העצלן אפשר לראות דוגמאות לכך. אבל הג'ירפה, על רגליה וצווארה הארוכים, פרוותה הטלואה וקרניה הדומות למשושים של פרפר, כאילו נועדה שיציירו אותה:
Marian Lubawski
 גם האיורים של ג'יין ריי קולטים את ההליכה החיישנית של הג'ירפה. סיפור על מסעה של ג'ירפה מאפריקה לצרפת. הג'ירפה ניתנה במתנה למלך צרפת במאה ה-19. יש לה מלווה, שהוא לא פחות גיבור של הספר מאשר הג'ירפה, אשר דואג לה לאורך המסע. לא אתפלא אם המחברת קבלה את ההשראה ממסע הפיל של סאראמאגו, הביקורתי לגבי התופעה של סיפוק הגחמות של מלכים בין השאר על ידי הבאה של בעלי חיים אקזוטיים. התמונות מרהיבות.
מקור




Jane Ray
Jane Ray
בניגוד לעצלן, שהוזכר לעיל, ג'ירפות מופיעות לרוב בספרי ילדים בעברית, אך על כך באחד מן הימים הארוכים ביותר הבאים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה