יום שבת, 9 בפברואר 2013

פיות הפרחים

רשימה מאת שרה שורץ

את הספר פיות הפרחים (Fairy Flowers), שנכתב ע"י איזידורה ניומן ואויר ע" ויליאם אנדרו פוגאני (Willy Pogany), מצאתי אצל חברתי רותי. הספר משך את עיני בשל איוריו ומיד צלמתי תמונות אחדות ממנו. כאשר הגעתי הביתה מיהרתי לחפש חומרים על שני יוצרי הספר.

פוגאני נולד בהונגריה בשנת 1882. הוא אייר למעלה ממאה ספרים אשר לכל אחד התאים את הסגנון המתאים לו. פוגאני לא התקשה לשנות סגנונות. בין עבודותיו הראשונות היו טרילוגיה של יצירותיו של וגנר אותן אייר ועיצב בלונדון ואשר הקנו לו מקום מכובד כמאייר ספרים.

איזידורה ניומן (Izidora Newman), אמנית רב תחומית אשר התבטאה כסופרת, משוררת ואמנית ויזואלית. ניומן נולדה ב- 23.4.1878 לרבקה ואיזידור ניומן, אשר לימים נעשה ידוע כנדבן. בית ספר על שמו קיים בניו-אורלינס לזכר נדיבותו כלפי הקהילה היהודית שם. מרים ניומן למדה בבית בשל בריאות לקויה. בגיל 23 היא נישאה לאדווין ניוגס (Edwin A. Neugass) ובעשורים הבאים התרכזה במשימות הבית ובגידול שלושת ילדיה. בשנת 1920 גרו בני הזוג בניו יורק וניומן נרשמה ללימודים באוניברסיטת קולומביה. באוקטובר 1921 אדווין ניוגס נפטר.

שער פנימי
ניומן החלה את דרכה האמנותית כמספרת סיפורים. היא אספה סיפורי עם ממקורות שונים. בשנת 1926 התפרסם האוסף הראשון שלה Fairy Flowers שאויר ע"י וילי פוגאני. הספר זכה לתרגומים רבים ואף כובד בפרס מטעם ממשלת צרפת בשנת 1928. פרס קודם בו זכתה ניומן היה ממשלת סרביה על פעילותה למען יתומי מלחמה.
בטנת נייר, וילי פוגאני
 Lily nymph by W. Pogany






שִדרת הספר

כריכה אחורית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה